Trendy kosmetyczne i nie tylko

Czy Twoja rutyna pielęgnacji i urody jest "czysta"? Większość z nas wie, że należy unikać produktów z parabenami i chemikaliami, ale ustalenie, czy Twój ulubiony szampon lub krem do pielęgnacji skóry jest bezpieczny, może być trudne - zwłaszcza, że rząd nie robi nic, aby zapewnić bezpieczeństwo składników produktów kosmetycznych. Tymczasem niektórzy producenci ukrywają składniki chemiczne pod innymi sformułowaniami na swoich etykietach, ponieważ FDA nie ma uprawnień do regulowania sposobu etykietowania producenta, jeśli chodzi o "tajemnice handlowe".

Jednak jesteśmy coraz mądrzejsi w kwestii szkodliwego wpływu chemikaliów na naszą skórę i produkty do pielęgnacji włosów. Konsumenci kwestionują naukowe podstawy stosowanych przez nich zabiegów i produktów kosmetycznych, podczas gdy gwiazdy i marki produktów dążą do osiągnięcia naturalnego i czystego piękna.

W rezultacie, marki zostały zmuszone do większej przejrzystości i uczciwości w odniesieniu do receptur swoich produktów, a w ostatnich latach przestrzeń Clean Beauty eksplodowała.

Niektóre z najważniejszych trendów w dziedzinie produktów czystego piękna, których należy szukać w tym roku, to...

Czyste piękno bez falbanek.

Konsumenci robią bałagan. Kiedy szał sprzątania Marie Kondo uderza w szafkę łazienkową, usprawniamy nasze podejście do piękna i skupiamy się na stosowaniu mniejszej ilości produktów, które mają wiele zastosowań i zawierają bardziej skuteczne składniki. Skip-care", nowy koreański trend urody, polega na stosowaniu produktów hybrydowych i produktów o wyższym stężeniu składników "heroicznych", takich jak witamina E i zielona herbata.

Na półki trafiają produkty "nagie".

Kolejny trend czystego piękna, który nabrał rozpędu, to "Zero-packaging". Czyste piękno to coś więcej niż tylko składniki samych produktów; to także ograniczenie szkód dla środowiska. Kilka marek, takich jak Lush, wytwarza produkty w solidnej formie, dzięki czemu mogą być one sprzedawane "nago" lub bez opakowania. Na zamówienia internetowe produkty do pielęgnacji skóry bez opakowania są owijane w materiały ulegające biodegradacji zamiast w tworzywa sztuczne i opakowania, które po prostu trafiają na składowisko odpadów.

Bezwodne piękno jest lepsze dla środowiska.

Woda jest najczęstszym składnikiem w branży kosmetycznej, ale ze względu na ochronę środowiska, popyt może wkrótce przekroczyć podaż. Marki kosmetyczne reagują na to, tworząc więcej bezwodnych produktów kosmetycznych, takich jak maski w arkuszach, proszki do czyszczenia i inne "suche" produkty. Grupa L'Oréal i Unilever to marki, które zobowiązały się do znacznego ograniczenia (50-60% do 2020 roku) zużycia wody na jeden produkt końcowy.

Indywidualnie pakowane zabiegi maksymalizują świeżość.

Jednym z największych wyzwań w przypadku produktów kosmetycznych jest zapewnienie świeżości i mocy aktywnych składników, takich jak witamina C i kwas glikolowy. Serum i kuracje pak owane pojedynczo w fiolki (zwane również "ampułkami") zachowują świeżość wysoce skoncentrowanych formuł, zapewniając maksymalne korzyści. Niektóre marki używają nawet do pakowania produktów organicznych, roślinnych i w 100% biodegradowalnych materiałów w porównaniu do szkła.

Produkty stają się bardziej przyjazne dla użytkownika.

Marki kosmetyczne przenoszą testy produktów na inny poziom, koncentrując się na bardziej przyjaznych dla użytkownika pojemnikach i opakowaniach dla swoich produktów. Na przykład, oparte na gestach Glossier opakowanie o stałym zapachu balsamu jest zaprojektowane tak, aby pasowało do kciuka użytkownika podczas otwierania opakowania. Inne opakowania produktów są namagnesowane lub specjalnie ukształtowane, aby ułatwić ich codzienne użytkowanie.

Gotowy do sprzątania z rutyną urody? To nie jest takie trudne, jak mogłoby się wydawać!

A ponieważ nadal sprawdzasz, czy na etykietach nie ma zbyt czystych składników, nie zapomnij wziąć pod uwagę pojemnika, do którego są dołączone; wybierz opakowanie PET 1 zamiast HDPE, ponieważ PET 1 jest najmniej szkodliwy i może być poddany recyklingowi. Gdy tylko jest to możliwe, wybieraj szkło, chyba że jest większe niż 8 uncji, ponieważ większe pojemniki szklane mogą mieć ogromny wpływ na środowisko.

#