Dieta przy trądziku. Co jeść, aby pozbyć się trądziku?

W połowie ubiegłego wieku naukowcy doszli do wniosku, że nie ma związku między powstawaniem trądziku a dietą. Ta opinia była wspierana przez dermatologów przez kolejne dziesięciolecia. Jednak sami pacjenci zauważyli związek między zachowaniami żywieniowymi a objawami trądziku. Co ostatecznie zostało potwierdzone przez naukowców.

Co może być przyczyną trądziku?

Najpierw musisz wiedzieć, czym jest trądzik. Trądzik jest chorobą zapalną skóry wywołaną zmianami w gruczołach łojowych i ich przewodach wydalniczych, z udziałem mieszków włosowych. Istnieje wiele różnych przyczyn pojawienia się wysypek i wszystkie występują w organizmie człowieka, ponieważ stan skóry zależy bezpośrednio od stanu zdrowia i sprawności narządów wewnętrznych. Przyczynami rozwoju trądziku są zaburzenia hormonalne, stres nerwowy i zaburzenia układu odpornościowego oraz niektóre choroby ginekologiczne, a także przyjmowanie wszelkich leków i suplementów diety, w tym niezdrowa dieta. Dlatego pierwszym krokiem do pozbycia się trądziku jest zmiana diety na choćby taką, jaka jest dostępna w Cateromarket.pl.

Dlatego bardzo ważne jest, aby przed leczeniem trądziku przeprowadzić kompleksową diagnostykę całego organizmu!

Choroby przewodu pokarmowego są częstą przyczyną trądziku

Trądzik bardzo często wywołuje choroby przewodu pokarmowego. Od dawna ustalono, że jakość skóry zależy bezpośrednio od jakości żywienia człowieka. A jeśli dieta jest nasycona węglowodanami, a jest w niej niewiele aminokwasów i tłuszczów, następuje wzmożone wydzielanie gruczołów łojowych. Ponadto przy niewłaściwym odżywianiu wątroba jest bardzo obciążona. Nie jest w stanie pełnić wszystkich funkcji odtruwania organizmu, a część tego wysiłku przejmuje skóra, ponieważ skóra jest również organem wydalania. Tak więc choroby układu pokarmowego bardzo często objawiają się na twarzy. Dość często u pacjentów z trądzikiem rozpoznaje się zapalenie żołądka, dysbiozę jelit i inne choroby przewodu pokarmowego.

Dieta na trądzik jest integralną częścią leczenia

Aby pozbyć się trądziku, musisz zmniejszyć zawartość tłuszczu w skórze i pomóc w zwężeniu gruczołów łojowych. Będzie to wymagało użycia odpowiednich kosmetyków i produktów leczniczych w połączeniu z odpowiednim odżywianiem. Dieta na trądzik ma na celu w dużej mierze zmniejszenie spożycia tłuszczów, cukru, a także zwiększenie spożycia błonnika, co prowadzi do normalizacji trawienia i znacznej poprawy stanu skóry twarzy i ciała. Ponadto regularne spożywanie odpowiednich pokarmów i regularne odżywianie wzmacnia układ odpornościowy, co pomaga organizmowi w naturalnej walce ze stanami zapalnymi skóry i innymi chorobami.

kobieta z trądzikiem

Jakich pokarmów należy unikać podczas leczenia trądziku?

Wszyscy wiedzą, że palenie i picie alkoholu przyczynia się do pogorszenia stanu skóry. Jednak nawet niektóre popularne produkty spożywcze mogą powodować odurzenie u niektórych osób. Dieta na trądzik oznacza unikanie wszelkich pokarmów, które zwiększają poziom glukozy i cholesterolu we krwi, a także tych, które mogą nasilać pracę gruczołów łojowych i potowych. Dlatego zaleca się wykluczenie z diety następujących produktów:

• słodycze;

• mleko;

• napoje alkoholowe;

• fast food i dania gotowe;

• napoje gazowane, mocna herbata, kawa;

• ostre przyprawy i przyprawy;

• keczupy i sosy;

• tłuste mięso i ryby, wędliny;

• smażone ziemniaki;

• mąka i słodycze zawierające skrobię;

• pieczywo.

Kiedy te produkty są spożywane, we krwi wzrasta ilość toksyn, które organizm będzie starał się wydalić. W tym przez pory na skórze twarzy i ciała, co przyczyni się do rozwoju trądziku. Istnieje wiele badań, które wykazały, że w regionach, w których dieta jest zdominowana przez żywność pochodzenia roślinnego z minimalną zawartością tłuszczów zwierzęcych, częstość występowania trądziku jest niższa niż średnia światowa. Te, a także wiele innych wskaźników, doprowadziły do wniosku o skuteczności diety na trądzik na twarzy i ciele.

Cukier i rafinowana żywność to najwięksi wrogowie twojej skóry

Badania wykazały, że nasilenie trądziku jest związane ze spożywaniem pokarmów bogatych w cukier. Stosowany w medycynie od 1981 r. indeks glikemiczny jest ustaloną jednostką ilościową służącą do pomiaru spożycia pokarmu, odzwierciedlającą szybkość jego rozpadu, a także zmieniające się poziomy glukozy i insuliny w osoczu krwi. Żywność o niskim indeksie glikemicznym obejmuje warzywa i zboża, podczas gdy wysokie indeksy glikemiczne znajdują się w bardziej rafinowanych węglowodanach, takich jak biały makaron, płatki zbożowe, frytki, wypieki lub żywność z białej mąki.

#